Hva skjedde med bedrifter og festivaler under korona-pandemien?

Innlegget er sponset

Under korona ble mange bedrifter og festivaler slått konkurs. Det er ikke snakk om bare festivaler og bedrifter direkte involvert, men også de rundt som leverer varer og tjenester til disse leddene. Det er derfor snakk om veldig store ringvirkninger. som har blitt sett over hele verden. Hva er en ringvirkning? Begrepet “ringvirkning” refererer til kjølvannet av en hendelse som er forårsaket av en kjedereaksjon eller dominoeffekt.

Hvorfor er det viktig å ha en god sponsor?

En god sponsor er en som kan gi de nødvendige ressursene og støtten for å hjelpe deg med å nå dine mål. De er også noen som kan hjelpe deg med å få ordet om prosjektet ditt. og gi deg flere muligheter. Til gjengjeld vil en god sponsor få ordet om prosjektet sitt og bidra til å gi muligheter for dem. En god match mellom begge parter er en der de er kompatible med hverandres mål, verdier og preferanser.

Les hvordan få tak i et sponsorship her.

Hva skjedde med bedrifter som ikke hadde sponsorer under korona?

Bedrifter som ikke hadde sponsorer under koronaen, hadde ingen annen mulighet enn å legge ned eller finne en annen måte å generere inntekter på.” Situasjonen for musikk-gründere ble verre for hver dag, la en festival eier til. “Det er så vanskelig å kjempe mot strømmen av den globale økonomien.”

Festivaler og artister startet med live-streaming

Livestreaming har eksistert en stund nå, men det har først nylig blitt populært blant artister og festivaler. Livestreaming er en fin måte for artister å få kontakt med fansen og nå ut til nye målgrupper. Ledisi er et perfekt eksempel på dette. I mai var Ledisi vertskap for et livestreaming-arrangement for fansen hennes på Facebook. Den to timer lange livestreamen inkluderte fremføringer av noen av hennes hits og spørsmål og svar-økter fra fans. I denne perioden så vi arrangører som var lite tilpasningsdyktige og andre som var svært flinke. Marketin AS jobbet med SEO for en arrangør som ønsket å komme seg på ballen så fort som mulig rundt streamingtjenester som tilbys.

Hvem andre gikk det utover når festivaler gikk konkurs?

Vi pratet med Vedora.no som skulle levere thuja-hekk og bjørkeved til noen av Norges største festivaler. Festivaler elsker bål, samt at det er vanlig å dekorere et område med hekk før det settes opp camp og lignende. De mistet da et estimert salg på flere millioner av kroner og satt der med vedkubene i sekken. De måtte da også finne en ny måte å overleve på, og da startet de med hjemme levering av alt fra 40l sekk med lecakuler, 40l sekk med plantejord, til tørr 40l sekker med bjørkeved. Dette ble svært populært under korona, og de har nå også startet med å selge hageprodukter.

Hva skjer med bedriftene som overlever korona?

Festivalene og bedriftene som overlevde koronaens påvirkning på økonomien ble bare sterkere, de viste overlevelsesevne og tilpasningsdyktighet til endringer. Gjennom nye innovative ideer og en følelse av fellesskap. Årsakene til koronaens innvirkning på økonomien er uklare, men de ser ikke ut til å ha påvirket noen spesiell sektor. Hvert selskap, selv om det ble påvirket av virkningen av koronaen, fortsatte å fungere og trives.